اشتباهات چینش مبلمان

مانند هر چیز دیگر، چیدمان مبلمان، چه در خانه و چه محل کار از اصول و سبک و سیاق خاصی برخوردار است که نادیده گرفتن آن میتواند فضا را از هارمونی در آورد و حتی برای شما دشواری هایی را ایجاد کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله اشتباهات چینش مبلمان را ببرسی کنیم، به امید اینکه بعد از خواندن آن، شما بهترین و دلنشین ترین فضا را برای خود ایجاد کنید.

اگر مبل منزل شما به شکل ال است می توانید 10 راه چینش مبلمان ال را در این بخش بخوانید.

مبلمان نامناسب از اشتباهات چینش مبلمان

ابعاد مبلمان شما باید متناسب با اتاق نشیمن و یا محل کار شما باشند. از نظر زیبایی شناختی شما میتوانید ببینید که گاهی یک نیم ست مبلمان می‌تواند فضای بزرگی را تحت الشعاع قرار دهد و آن را زیبا جلوه دهد، در حالیکه استفاده از حتی یک لاوست یا کاناپه‌ی دو نفره در اتاقی که سقف کوتاهی دارد، چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

اشتتباهات چینش مبلمان

تعداد زیاد مبل از اشتباهات چینش مبلمان

هیچوقت کمیت را بر کیفیت ترجیح ندهید، چه فضای شما بزرگ باشد و چه کوچک، همیشه بر این اصل پایبند باشید که لازم نیست فضا همیشه پر و شلوغ باشد یا نیازی نیست که مبلمان را گوشه‌ی اتاق نشیمن متمرکز کنید و با وسایل زیاد، همه‌ی جاهای خالی را پر کنید. ذهن خود را آزاد کنید و با استفاده از فضایی خلوت و اکسسوری های مورد نیاز، به راحتی دکوراسیون دلخواه خود را ایجاد کنید.

عدم تناسب ارتفاع از اشتباهات چینش مبلمان

نکته‌ای که شاید شما کمتر به آن توجه داشته باشید، ارتفاع مبلمان و میز و یا پافی است که استفاده میکنید. از لحاظ زیبایی و استاندارد، ارتفاع میز باید با سطح نشیمنگاه مبل برابر باشد. این موضوع علاوه بر زیبایی باعث می‌شود که شما دسترسی راحت تری به اقلامی که روی میز هستند نیز داشته باشید.

اشتباهات چینش دکوراسیون

قرار دادن مبل ها رو به روی دیوار

شاید با این روش خانه‌ی شما بزرگتر به نظر برسد ولی فقط فرض کنید که برای صدا کردن کسی باید خودتان را کاملا به سمت بیرون بچرخانید و بعد از مدتی از این وضعیت خسته شوید و بخواهید که چینش مبلمان را مجددا تغییر دهید. البته از خوبی های این سبک چیدمان می‌شود به ایجاد یک فضای دنج برای صحبت و دورهمی اشاره کرد.

نادیده گرفتن مسیر عبور و مرور

وقتی قصد چینش مبلمان را دارید، همیشه حواستان به مسیر عبور و مرور باشد. شاید چینش فعلی شما زیبا به نظر برسد ولی ممکن است بعد از گذشت چند روز، دائما به مبل ها گیر کنید و برای جا به جایی مسیری را دور بزنید و همچین مسئله ای در طولانی مدت حتما شما را خسته خواهد کرد.

چینش صحیح مبلمان

دوری کردن از نور

چه هنگام چینش مبلمان و چه میزناهار خوری باید این مسئله را در نظر داشته باشید که بالای سر شما حتما منبعی برای روشنایی قرار داشته باشد. پس سعی کنید حتی الامکان فضا را اطراف منبع نور ایجاد کنید.

به نمایش گذاشتن پشت مبلمان

توجه داشته باشید که هیچ چیز مانند اولین تصویر ذهنی نمیتواند اثر بگذارد پس اگر به هنگام ورود به نشیمن اولین صحنه ای که می‌بینید پشت ساده و یا زشت مبلمان است، حتما در چینش آن صرف نظر کنید. اگر فضای کافی برای این کار را ندارید بهترین راه این است که یک صندلی پشت مبل بگذارید و یا با استفاده از شلف های ایستاده، فضایی زیبا ایجاد کنید تا این کمبود به چشم نیاید.

چیدن درست مبل ها

دست کم گرفتن نقطه‌ی کانونی

محل نشستن شما باید یک نقطه‌ی کانونی داشته باشد، چه پنجره باشد چه شومینه و یا حتی تلویزیون. اگر این نقطه‌ی کانونی برای شما یک دیوار خالی است، اصلا نگران نباشید چون شما میتوانید این محل را با یک کتابخانه، یک قفسه و یا حتی لوازم دیگر به راحتی پر کنید.

راه های اصولی چیدن مبل

استفاده از فرش کوچک

حتی اگر فرش شما کوچک است، سعی کنید آن را به طوری قرار دهید که فضای بصری موزونی را ایجاد کند، البته بهترین حالت برای قرار دادن فرش این است که پایه های جلویی مبل، روی فرش قرار بگیرد.

درست چیدن دکوراسیون

چسباندن مبل ها به دیوار

همانطور که قبلا هم اشاره شد، بهتر است مبلمان حول یک محور کانونی باشد. اینکه مبلمان را به دیوار بچسبانید باید تبدیل به آخرین گزینه‌ی شما شود زیرا این نوع چیدمان با اینکه فضا را باز تر جلوه می‌دهد ولی انسجام کلی آن را از بین میبرد.