10 سبک مبلمان

ممکن است همه‌ی شما هنگام خرید مبل به انواع سبک ها و تفاوت های مبلمان برخورده باشید. همه میدانیم که سبک های مختلفی از مبلمان در بازار جود دارد که ممکن است شما با خیلی از آنها آشنایی چندانی نداشته باشید. معمولا ما مبلمان را به سه بک راحتی، سلطنتی و کلاسیک میشناسیم ولی شما باید بدانید که سبک های مختلفی از مبلمان وجود دارند که معمولا در همین سه گروه جای میگیرند. در این مقاله ما شما را با انواع سبک های مبلمان آشنا میکنیم تا از این پس به راحتی بتوانید آنها را از هم تشخیص دهید.

مبل کبریل – CABRIOLE

مبل کبریل از آن دسته مبلمان است که اصالت، سلطنت و زیبایی را با هم دارد، میپرسید چرا؟ نگاهی به پایه های این مبلمان که با زیبایی تمام پیچ و تاب خورده اند بیاندازید و یک رقصنده‌ی باله را به خاطر بیاورید. این چنین مبلمانی برای اولین در انگستان و در کاخ ملکه به کار برده شد و خیلی سریع طرفداران خود را پیدا کرد و حتی در فرانسه و کاخ لویی پانزدهم نیز به کار برده شد. با این که زمان زیادی از طراحی این مبلمان میگذرد ولی هنوز هم زیبایی و سبک خاص خود را از دست نداده است و از جمله مبلمان پرطرفدار در سبک سلطنیی به شمار می‌رود.

 

انواع سبک مبلمان

 

مبل تکیه‌گاه شتری – CAMELBACK

همانطور که از اسم مبل کمبلبک مشخص است، تکیه گاه این مبلمان به همانند کوهان شتر قوز دارد. تکیه گاه این نوع مبلمان معمولا دو یا سه بار خمیدگی دارد. این مبل اولین بار در اروپا طراحی شد  و با ظاهر فاخر خود جلوه‌ی منازل را تغییر داد. مبل کمبلبک در دسته‌ی مبلمان سلطنتی جای می‌گیرد.

 

مدل های مختلف مبل

 

مبل چِیس – CHAISE

واژه ی چیس از عبارتی نشئت میگیرد که به معنای صندلیِ کشیده است. در گذشته این نوع مبلمان پیچش و انحناهای زیادی داشتند ولی امروزه و در فضای مدرن تر، ساده تر ساخته می‌شوند. اگر به تکیه گاه این مبل توجه کنید متوجه قوس آن میشوید که با انحنای کمر کاملا متناسب است.

 

سبک های مختلف مبل

 

مبل چسترفیلد – CHESTERFIELD

همه‌ی شما مبلمان چستر فیلد را دیده اید ولی ممکن است آن زمان اسم این نوع مبلمان را نمیدانسته اید. مبلمان چسترفیلد به مبلمانی گفته میشود که دسته ها و تکیه گاه آن با دکمه هایی فرو رفته اند. دسته های پیچ خورده از دیگر ویژگی های این سبک مبلمان است. اگر شما طرفدار مد هستید و خانه‌ی لوکسی می‌خواهید، این سبک مبلمان به شما پیشنهاد می‌شود.

 

مبل چستر فیلد

 

مبل تختی – DAYBED

همانطور که از اسم این نوع مبملان پیداست، هم می‌شود به عنوان مبلمان از آن استفاده کرد و هم تختخواب. اگر خانه‌ی شما ویلایی و یا کوچک است و به اندازه‌ی کافی جا برای هم مبلمان و هم تختخواب ندارید، میتوانید از این مبلمان استفاده کنید.

 

مدل های مبل

 

مبل دسته غلتکی انگلیسی – ENGLISH ROLL ARM

مبل دسته غلتکی دارای دسته های گرد شده و نشیمنگاه بسیار راحت است که از ویژگی های دوست داشتنی این مبلمان محسوب می‌شود و به همین خاطر طرفداران خاص خود را دارد.

 

آشنایی با سبک مبلمان

 

مبل لاوسون – LAWSON

از ویژگی های خوب این نوع مبلمان می‌شود به نشیمنگاه و پشتی شل اشاره کرد که بسیار راحت هستند و خیلی از افراد به همین دلیل از این سبک مبلمان برای جلوی تلویزیون استفاده میکنند.

برای دانستن تفاوت مبل پایه استیل و کلاسیک به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.

 

صندلی دسته‌دار دونفری – SETTEE

اگر خانه‌ی کوچکی دارید میتوانید از این سبک مبلمان که فضای کمی میگیرند استفاده کنید. پشتی این نوع مبلمان صاف است و شلوغی زیادی ندارد.

 

آشنایی با طرح های مبل

 

مبل تاکسیدو – TUXEDO

ممکن است شما با شنیدن کلمه‌ی تاکسیدو به یاد افرادی با کت و شلوار و پاپیون بیفتید ولی جالب است بدانید که تاکسیدو یک سبک مبملان نیز هست. مبلمان تاکسیدو دارای دسته ها و تکیه گاه هم اندازه است و خطوطی صاف و مستقیم دارد. اگر چه زمان زیادی از عمر این نوع مبلمان میگذرد ولی آنچنان بین انواع سبک ها محبوب نیست.

مدل های مبلمان

مبل میان سده – MID CENTURY

همانطور که از اسم این نوع مبلمان پیداست، عمر آن به اواسط قرن بیست میلادی بازمیگردد. این مبلمان پایه‌های چوبی و تشک های مشتطیلی دارد و متعلق به دوره ای است که طراحی های مدرن در دکوراسیون داخلی خود را کم کم نشان داد.

 

طرح های مختلف مبل