13 تفاوت مبل پایه استیل و کلاسیک

مبلمان در حال حاضر در سبک ها، طرح ها، جنس ها و رنگ های گوناگونی تولید می شوند. که در این بین مبل پایه استیل راحتی یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین طرح هاست.

و شما می توانید جدیدترین مدل های مبل ترک و چستر با مبل پایه فلزی (استیل) را در سایت ساردین چوب مشاهده کنید اما ما در این مقاله نگاهی به تفاوت مبل پایه استیل و کلاسیک می اندازیم تا بتوانیم شما را بهتر با تفاوت های آن ها آشنا کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

مبل پایه استیل انتخابی بهتر است یا مبل کلاسیک؟

همه میدانیم که نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی کاملا مهم است پس باید در هنگام انتخاب آن دقت کنیم. ممکن است خیلی از شما تفاوت مبل استیل کلاسیک و مبلمان پایه استیل را ندانید بخاطر همین در این مقاله نگاهی به تفاوت های مبل کلاسیک و مبل پایه استیل می اندازیم به امید اینکه بیان تفاوت ها و ویژگی های هر کدام، شما را در انتخاب بهتر یاری کند.

جهت خرید انواع مبل پایه فلزی ( استیل ) می توانید به این بخش مراجعه کنید.
انواع پایه مبل راحتی

تفاوت مبل پایه استیل و کلاسیک در چیست؟

  • شاید کلمه ی کلاسیک در ذهن خیلی ها با کلمات قدیمی و کهنه و یا فرسوده عجین شده باشد ولی باید بدانید که طرح های کلاسیک به هیچ عنوان قدیمی و یا دمده نیستند. سعی کنید بعضی از وسایل و یا حتی ماشین های ایمپالا و یا فرش های ایرانی را به یاد بیاورید. این وسایل هیچوقت قدیمی نمیشوند و همیشه جذابیت خود را حفظ میکنند.

 

  • تاریخ، الهام بخش همیشگی مبلمان کلاسیک بوده و با قدرت خود، جذابیتی همیشگی به این مبلمان بخشیده است. در مقابل آن مبلمان پایه استیل قرار دارد که با جسارت، زیبایی های عصر جدید را به رخ می‌کشد و نشان دهنده‌ی دنیای مدرن امروزی است.

 

  • با توجه به طرح های خاص و ظریف کاری هایی که مبلمان کلاسیک دارد، بیشتر مورد پسند ایرانی ها واقع میشود. در مقابل در مبلمان پایه استیل از طرح های مینیمال استفاده‌ی بیشتری شده و از شلوغی های زیاد از حد اجتناب شده است.

 

  • بر خلاف مبلمان پایه استیل که زیبایی را در سادگی نشان میدهند، مبلمان کلاسیک با طرح های زیبای پایه های خود، ظرافتو زیبایی را به رخ میکشند. سادگی پایه های مبلمان پایه استیل باعث ضعیف بودن و شکنندگی آن نمی‌شود و برعکس تصورات خیلی ها، این مبلمان بسیار محکم هستند.

 

  • زمانی که میگویند مبلمان کلاسیک ظریف است ممکن است خیلی ها تصور کنند که این مبلمان شکننده است و استحکام کافی را ندارد ولی این تصور کاملا اشتباه است؛ منظور از این واژه ظرافتی ست که با هنر آمیخته شده و در طراحی این مبلمان با دقت تمام به کار رفته و نقش های جذابی را آفریده است.

 

مبل کلاسیک یا پایه فلزی

  • طرح ها و ریزه کاری هایی که روی چوب مبلمان کلاسیک به کار رفته از ویژگی های بارز این مبلمان است در مقابل پارچه‌ی به کار رفته در مبلمان پایه استیل معمولا طرح ها سنگین و پیچیده ندارد و به راحتی با وسایل منزل هارمونی پیدا میکند.

 

  • از ویژگی های خوب مبلمان پایه استیل میتوان به این موضوع اشاره کرد که بعضی از انواع این مبلمان میتوانند تبدیل به تختخواب شوند ولی خاص ترین ویژگی این مبلمان، به روز بودن و زیبایی پایه ها و دستگیره های این نوع مبلمان است

.

  • شما نیز احتمالا خیلی کم به گوشتان خورده که کسی از خرید مبلمان کلاسیک پشیمان شده باشد زیرا بالا بودن کیفیت این نوع مبلمان یکی از ویژگی های برجسته‌ی آن است که شوخی بردار نیست.

پس ما حتی اگر هزینه ی زیادی را هم برای مبلمان بپردازیم خیالمان از بابت کیفیت راحت است.چوب به کار رفته در این مبلمان کیفیت آن را بالا میبرد. با نگهداری و مواظبت از مبلمان میتوان طولانی مدت از آن استفاده کرد.

  • مبلمان پایه استیل با استفاده از آبکاری رنگ طلایی، سیلور یا کروم به خود میگیرند و علاوه بر استحکام برای انواع آب و هوا مناسب هستند و زنگ نمیزنند. در مقابل نقش هایی که روی مبلمان کلاسیک حک شده اند و همچنین استفاده از چوب های مقاوم و بادوام موجب ماندگاری این مبلمان میشود.
اگر میخواهید در رابطه با طیف رنگی استیل در پایه های مبلمان بیشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت مبل پایه استیل و کلاسیک

  • پارچه‌ای که در هر مبلمان به کار میرود باید با دقت انتخاب شود و با دکوراسیون هارمونی داشته باشد. جنس نشیمنگاه مبلمان هم بسته به سلیقه ی افراد و کاربردی که مبلمان دارد طوری انتخاب شود که باعث افزایش عمر مبلمان شود.

 

  • مثل هر نوع مبلمان و یا وسیله ای، مبلمان کلاسیک و پایه استیل را نیز باید بر اساس دکوراسیون خانه و یا محل کار انتخاب کرد. مبلمان کلاسیک از جمله مبلمانی هستند که نسبت به پایه استیل ها رسمی تر هستند و توصیه میشود در مکان هایی که سبکی سنتی و رسمی دارند از آنها استفاده شود.

ولی مبلمان پایه استیل برای فضا های کوچک وبزرگ و رسمی و اداری نیز استفاده می‌شود.  استفاده از فرش‌ و آباژور و لوستر در کنار مبلمان می تواند تاثیر زیادی در زیبایی محیط داشته باشد. پرده‌ها و اکسسوری‌های خاص تزیینی هم باعث جذابیت بیشتر این دکوراسیون می شود.

  • همان طور که اشاره شد، مبلمان کلاسیک بخاطر اینکه بزرگ هستند، بیشتر برای خانه‌هایی با فضای بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و بهتر است برای منازل کوچک و آپارتمانی این روزها،  بیشتر از نمونه‌هایی که ظریف تر و یا کوچک تر هستند استفاده کنید. حال آنکه مبلمان پایه استیل علاوه بر خانه های شما برای محل کار نیز مناسب است و میتوان این مورد را از برتری های این مبلمان به شمار آورد.

 

  • قیمت و هزینه ای که بابت مبلمان پرداخت می کنید به کیفیت محصول و جنس آن بستگی دارد ولی بطور کلی قیمت مبل کلاسیک از مبل های راحتی و پایه استیل بیشتر و نسبت به مبل سلطنتی کمتر است.

مبل پایه فلزی یا پایه چوبی

نکته مهم درباره مبل پایه چوبی

چوب یکی از محبوب ترین متریال ها در ساخت انواع مبلمان است. پایه چوبی مبل نیز با توجه به نوع چوب به کار رفته در متریال ساخت از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. این نوع پایه ها در انواع مختلف با کیفیت های بسیار عالی در بازار موجود هستند. پس در هنگام خرید مبل پایه چوب باید به کیفیت و جنس چوب دقت کنید.

اگر به مبل پایه چوبی علاقه دارید مقاله مبل پایه استیل بهتره یا چوبی از دست ندهید.

در آخر

پس علی رغم جنس پایه ها، مواد به کار رفته در اسکلت هر دو مبلمان یکی بوده و هیچکدام نسبت به دیگری ارجحیتی ندارند و انتخاب آنها فقط و فقط به سیلقه‌ی شما برمیگردد و ما با توجه به هر سلیقه در سایت ساردین چوب محصول داریم و می توانید هر کدام از آنها را خریداری کنید.