ست کردن فرش با مبل

زمانی که نوبت به ست کردن فرش و مبل می‌رسد انتخاب های زیادی که پیش روی ما قرار دارد ممکن است ما را سردر گم کند اما اگر با رنگ ها ی هماهنگ و هارمونی که با هم دارند آشنا باشیم به راحتی میتوانیم یک دکوراسیون زیبا را رقم بزنیم. اگر مبلمان و فرش را از دکوراسیون بگیریم چیز زیادی باقی نمی‌ماند پس شما باید به این دو توجه ویژه ای داشته باشید. اگر به تازگی قصد خرید مبلمان و فرش را دارید پیشنهاد ما این است که اول مبلمان را بخرید چون ست کردن فرش با مبل از پیش خریده شده بسیار آسان تر از حالت برعکس آن است.

چگونگی ست کردن فرش با مبل

هرچه فرش و مبلمان هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند، شما در نظر بقیه خوش سلیقه تر جلوه داده می شوید و مهمترین نکته! این که دکوراسیون شما چیزی کم نخواهد داشت.

برای خرید میز کنسول برای ست کردن آن با فرش و مبل از سایت ساردین چوب دیدن کنید.

ست کردن فرش با مبل 

فرش کرم با چه مبلی ست میشه؟

اکثر رنگ فرش شما تم کرمی دارد بهتر است از رنگ های سفید، خاکستری و همچین طیفی استفاده کنید. البته رنگ کرمی با اکثر رنگ ها نیز ست می‌شود و لازم نیست نگرانی زیادی از این بابت داشته باشید. چون کرم رنگی تقریبا خنثی است شما باید به سایر اکسسوری های به کار رفته در خانه توجه شود.

تناسب رنگ فرش با مبل

فرش با مبل باید هم رنگ باشه؟

از ساده ترین راه هایی که شما میتوانید برای ست کردن مبل و فرش به کار بگیرید این است که هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید. البته حواستان باشد که این یک رنگی زیادی هم جالب نیست و بهتر است که مبلمان یا فرش یکی از دیگری کمی تیره تر باشد. اگر شما طرفدار فضا های مینیمال وساده هستید این یکی از انتخاب های خوب است که برای تنوع دادن به آن نیز میتوان از سایر وسیله ها مثل آباژور، گلدان و سایر وسایل دکوری را همراه با جدیدترین رنگ مبل و فرش استفاده کرد.

فرش و مبل یک رنگ

از دو رنگ مختلف در ست کردن فرش با مبل استفاده کنیم؟

فرش های دو یا چند رنگ از آن دسته فرش هایی هستند که ست کردنشان با مبل آسان است چون شما میتوانید یکی از رنگ های به کار رفته در فرش را انتخاب کنید و مبلمان را با آن رنگ ست کنید. پس اگر فرش هایی دارید که دو یا چند رنگ هستند نگران ست شدن آنها با مبلمان نباشید چون در نهایت یکی از رنگ هایی که در فرش به کار رفته با رنگ مبلمان شما ست می‌شود و دکوراسیون جذابی را به شما خواهد داد.

دو رنگ بودن فرش و مبل

رنگ های مکمل 

لازم نیست که حتما رنگ فرش و مبل شما یکی باشد. شما میتوانید از دو رنگ که در ظاهر هیچ ربطی به هم ندارند ولی مکمل هم هستند استفاده کنید. رنگ های مکمل وقتی در کنار یکدیگر قرار میگیرند ترکیبی دوست داشتنی ایجاد میکنند و خانه را از ظاهری یکدست خارج میکنند.

رنگ های مکمل در انتخاب مبل

کوسن مبل با فرش ست میشه؟

گاهی میتوان ناهماهنگی که بین رنگ فرش و مبل وجود دارد را با ایجاد یک تغییر ساده از میان برد، مثلا اینکه رنگ کوسن ها را متناسب با فرش انتخاب کنید. این کار نه تنها دکوراسیون شما را جذاب میکند، بلکه ناهماهنگی رنگ را دیگر نشان نخواهد داد.

ست کردن فرش با کوسن

برای اینکه بدانید باید چطور کوسن را با مبل ست کرد این مقاله را بخوانید.

ست کردن بدنه مبل و فرش

زمانی که شما میخواهید مبل و فرش را ست کنید لازم نیست که حتما به رنگ پارچه‌ی مبل توجه بیشتری داشته باشید. گاهی ست کردن رنگ فرش و پایه‌ی مبلمان راهی ساده و در عین حال جذاب برای ایجاد دکوراسیونی زیبا است.

ست کردن بدنه مبل با فرش

می توانیم مبل را با طرح های فرش ست کنیم؟

اگر مبلمان شما دارای طرح ها، گل ها و یا بخش های خاصی است میتوانید به راحتی این طرح های مینیمال را با رنگ مبل ست کنید. پس لازم نیست همیشه به رنگی که به فرش غالب است دقت کنید. گاهی همین تفاوت های کوچک باعث ایجاد جذابیتی فاحش می‌شود.

ترکیب رنگی مبل با فرش

فرش ایرانی با مبل ها ست میشه؟

معمولا فرش های ایرانی با انواع سبک های مبل به راحتی ست می‌شوند. پس اگر درصدد خرید فرش ایرانی هستید اصلا نگران ست شدن آن با مبلمان نباشید. بخاطر طرح هایی که فرش های ایرانی دارد میتوانید از مبلمان و کوسن های ساده تر استفاده کنید تا دکوراسیون شما زیاد از حد شلوغ نشود.

انتخاب فرش ایرانی در دکوراسیون

فرش های طرح دار و شلوغ را با چه مبلی ست کنیم؟

اگر فرش شما طرح دار و یا شلوع است سعی کنید از مبلمانی که یک رنگ است استفاده کنید. پس حواستان باشد که کوسن و یا پارچه‌ی مبل و یا سایر اکسسوری ها نقش زیادی نداشته باشد.

فرش شلوغ با مبل

فرش تیره با چه مبلی ست میشه؟

شما میتوانید فرش های تیره رنگ را به مبلمان روشن مثل کرمی، طوسی و یا حتی رنگ سبز ست کنید. اگر خانه‌ی شما کوچک و یا کم نور است، سعی کنید فضا را از این تیره تر نکنید. اگرچه رنگ های تیره چرک تاب هستند و لکه ها را میپوشانند ولی باز هم می‌گوییم که فضا را زیاد تیره نکنید.

ست مبل قهوه ای با فرش طوسی

برای دکوراسیون داخلی با فرش طوسی و مبل قهوه ای، باید به انتخاب رنگ‌های دیگر دقت شود. در صورتی که مبل و فرش طوسی تیره دارید، بهتر است از رنگ‌های سفید، طوسی، قهوه‌ای و صورتی پودری در مبلمان و وسایل دکوراسیونی استفاده کنید. و در صورتی که فرش و مبل طوسی روشن دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی و نوک مدادی برای مبلمان و وسایل دکوراسیونی استفاده کنید.

فرش تیره و مبل

تناسب رنگ

اگر رنگ پارکت و مبلمان شما تیره است، شما باید کاری کنید که مبلمان بیشتر به چشم بیاید. بهترین کار این است که پایه های مبلمان شما روشن باشد تا تضاد ایجاد کند و اگر این طور نیست شما میتوانید این تضاد را به انداختن یک فرش روشن جلوی مبلمان ایجاد کنید و به این صورت به رنگ مبلمان جلوه ببخشید.

فرش کرم در چیدمان منزل

مبل سرمه ای با چه فرشی ست میشه؟

رنگ های آبی و سرمه ای با رنگ های طیف سفید ست قشنگی را ایجاد میکنند. البته اگر به دنبال فضایی مدرن تر هستید میتوانید از مبلمان چرم استفاده کنید.

در آخر

فروشگاه ساردین چوب با استفاده از مدرن ترین دستگاه های تولیدی و استادکار های بسیار مجرب و استفاده از با کیفیت ترین مواد اولیه این ضمانت را به تمام مشتریان می دهد که حتما کالای مرغوب به دست شما مشتریان عزیز می رساند در ضمن برای هر محصول ضمانتی دوساله در نظر گرفته که خیال شما را راحت کند.

علاوه بر آن شما می توانید هر مبلی را که دوست دارید در سایت ساردین چوب انتخاب کنید و به صورت آنلاین یا حضوری مبل جدیدتان را با فرش خودتان ست کنید.