فنگ شویی در چیدمان مبلمان

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون و تنوع در چیدمان وسایل منزل دارید، اسم فنگشویی به گوش شما خورده است. همه ما دوست داریم وسایل خانه را به بهترین شکل ممکن چیده و هماهنگی خوبی بین آن ها ایجاد کنیم. اما زیبایی ظاهر همه چیز نیست و ما باید تلاش کنیم تا انرژی مثبت و آرامش را نیز در خانه جریان کنیم. به همین دلیل به فنگ شویی در چیدمان مبلمان نیاز داریم.

فنگ شویی چیست؟

فنگشویی که مبدع آن چینی ها هستند روشی است برای چیدمان صحیح وسایل منزل که با انجام این کار افراد با شرایط محیط سازگار می شوند و این مسئله در روحیه آن ها تاثیر مثبتی می گذارد.

اصول چیدمان مبل

استفاده از فنگ شویی در چیدمان مبلمان

ایجاد یک فضای آرامشبخش و راحت یکی از مهمترین دغدغه های ما است. فنگشویی این امکان را به شما می دهد تا با چیدمان اصولی مبلمان به آرامش فکری رسیده و در خانه آسوده خاطر و رها از تشویش باشید.

نکات قبل از فنگ شویی در چیدمان مبلمان

قبل از اینکه اقدام به تهیه و خرید وسایل منزل کنید در ابتدا باید فضای خانه را آماده کنید.

پاکسازی محیط: تمیز کردن خانه که شامل نظافت کف و دیوارها، گردگیری و… است.

جریان هوا: در جریان بودن هوا نه تنها به تنفس شما کمک می کند بلکه انرژی را نیز به جریان می اندازد. پس بهتر است تا حد امکان از بستن پنجره ها خودداری کنید.

رها کردن وسایل: قطعا در هر خانه ای وسایلی وجود دارد که زمانی اقدام به خرید آن کردیم اما کارایی لازم را نداشته و در گوشه ای رها شده اند. یا وسایلی که خراب و فرسوده هستند و تنها برای یادگاری آن ها را نگه داشته ایم. فنگشویی اعتقاد دارد با رها کردن این وسایل و دور انداختن آن ها انرژی منفی انباشته شده در خانه از بین خواهد رفت.

فنگ شویی چیست

چینش دکور خانه متناسب با فنگشویی

اگر پنجره های خانه و اتاق ها به فضای زیبایی باز می شود، حتما چینش اتاق را به شکلی در نظر بگیرید که مانع دید این منظره نشده و بتوانید از دیدن این چشم انداز لذت ببرید.

محل مناسب تلویزیون

فنگشویی به جهات جغرافیایی اهمیت زیادی می دهد و اعتقاد دارد اگر هر کدام از اجزای خانه در قسمت مناسب خود قرار گیرد انرژی خوب به جریان خواهد افتاد و هر قسمت تاثیر خاص خود را خواهد گذاشت. به همین خاطر توصیه می کند که تلویزیون را در ضلع شمالی برای افزایش شانس و ضلع جنوبی برای بیشتر شدن ارزش و جایگاه خود در بین افراد، قرار دهید.

محل مناسب تلویزیون در خانه

وجود فضا برای همه وسایل

فنگشویی قرار دادن وسایل در مرکز اتاق را کاملا رد کرده و توصیه می کند برای داشتن حس و حال بهتر وسایل را در گوشه خانه بچینید پس بهتر است در صورت داشتن کاناپه آن را پشت دیوار بگذارید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشی. مراقب باشید چینش وسایل طوری نباشد که مانع تابش نور باشد.

فنگشویی خانه های کوچک

نچسباندن مبل به دیوار

مبل یا کاناپه را کاملا به دیوار نچسبانید و یک فاصله کوچکی برای جریان هوا قرار دهید.

جای کاناپه در چینش خانه

قرار دادن مبلمان در نزدیکی نقطه‌ی کانونی 

اگر در منزل شما شومینه وجود دارد یا چینش خانه به شکلی است که تلویزیون یا قاب عکس هایی در وسط خانه قرار دارد برای کسب انرژی بیشتر می توانید مبل خود را در کنار آن ها قرار دهید.

چیدن مبلمان بر اساس علم فنگ شویی

قرار ندادن دو مبل روبروی هم 

ترجیحا مبلمان منزل را روبروی هم قرار ندهید. فنگشویی اعتقاد دارد با این کار حس تقابل در افراد ایجاد می شود.

تناسب تعداد و اندازه مبلمان با مکان

تعداد و سایل خانه حتما باید با متراژ آن متناسب باشد. وسایل بزرگ مانند کاناپه و مبل های حجیم یا وجود چند دست مبل در شکل های مختلف از لحاظ بصری فضا را شلوغ کرده و حس ناامنی در افراد ایجاد می کند. پس سعی کنید فضای خالی خانه بیشتر از فضای اشغال شده توسط وسایل باشد.

استفاده از دو رنگ مبل در چیدمان

برای آگاهی بیشتر در مورد مبل مناسب خانه های کوچک می توانید به این بخش مراجعه فرمایید.

امیدواریم با توضیحات ارائه شده در باره علم فنگشویی منزل خود را به بهترین شکل برای کسب آرامش فکری و بهبود وضعیت زندگی چیدمان کنید.