تخت خواب فلزی بهتر است یا تخت چوبی؟

آیا به دنبال خرید یک سرویس خواب مناسب هستید؟ یا میخواهید تغییری در دکوراسیون اتاق خوابتان بوجود بیارید ولی هنوز بین انتخاب تخت فلزی یا چوبی مردد مانده‌اید؟ خب تا انتهای مقاله با ما باشید تا با هم معایب و مزایای هرکدام را به تفکیک بررسی کنیم و شما را بری انتخاب بهتر، یاری نماییم.

یکی از بهترین انتخاب ها مخصوصا برای خانه های کوچک استفاده از مبل تختخوابشو است که این مبل ها هم در مدل فلزی و هم چوبی موجود هستند و شما می توانید بسته به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

هنگامی که شما تصمیم به خرید سرویس خواب یا تخت میگیرید، احتمالا اولین سوالی که از خود می‌پرسید این است که باید تخت چوبی بگیرید یا فلزی و اینکه کدام یک از آن ها بهتر هستند؟ خب اول از همه باید عرض کنیم که هر کدام از این تخت ها ویژگی های خاص خود را دارند و بسته به استفاده‌ای که میخواهید از آن کنید یا نیاز شما، انتخاب هایتان متفاوت خواهد بود. پس ما برای شما لیستی از مزیت های تخت چوبی و فلزی به تفکیک آماده کردیم تا شما بعد از خواندن آن ها به راحتی بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید.

تخت خواب فلزی یا چوبی

مزایای تخت فلزی

  • اول از همه باید به این موضوع واقف باشید که بدنه‌ی تخت فلزی در مقابل آسیب حشرات کاملا مقاوم است و رطوبت برای آن مشکلی ایجاد نمیکند.
  • اگر هزینه‌ی شما محدود است یا اینکه در وضعیت حال ترجیح شما بر کمتر هزینه کردن است، باید بدانید که بدنه‌ی تخت فلزی از بدنه‌ی چوبی ارزان تر است.
  • اگر کرایه نشین هستید یا مدااوم جا به می‌شوید شاید بهتر باشد که تخت با بدنه‌ی فلزی بگیرید چون این تخت ها سبک تر از تخت های چوبی هستند و به راحتی جا به جا می‌شوند.
  • این مورد درمورد همه‌ی تخت های بدنه فلزی صق نمی‌کند ولی گاهی اوقات تخت هایی با بدنه فلزی برای بهتر حمل شدن، دارای چرخ هستند.
  • یکی از ویژگی های مناسب تخت های فلزی این است که ابعاد این تخت ها را می‌توانید به راحتی تنظیم کنید. پس در هنگام خرید تشک دیگر نگران سایز آن نیستید و به راحتی موردی که مد نظرتان دارید را انتخاب میکنید.
  • این ویژگی ممکن است زیاد مورد استفاده نباشد، اما اگر اهل مطالعه در تختخواب هستید یک ویژگی بسی جذاب است. پشتی بعضی از تخت های فلزی قابل تنظیم هستند و شما میتوانید به راحتی تا جایی که بخواهید این ارتفاق را تنظیم کنید و از نشستن لذت ببرید. در ضمن اگر بیماری در خانه دارید که باید مدت طولانی در تخت بماند می‌توانید با همچین تختی راحتی را بریا ایشان به امغان بیاورید.

ویژگی های تخت فلزی

معایب تخت فلزی

خب تا اینجا ویژگی های مثبت تخت های فلزی را با هم بررسی کردیم و حالا نوبت به ویژگی های منفی آن است. مسئله ای که باید در نظر بگیرید این است که تخت های فلزی ممکن است سر و صدا دار باشند! یعنی با هر حرکتی که روی تخت میکنید صدای غیژ و قیژ آن شما را آزار دهد. این ویژگی در مورد همه‌ی تخت های فلزی صادق نیست ولی اکثر آن ها همچین ویژگی را با خود دارند.

ویژگی های تخت های چوبی

  • تخت هایی که بدنه‌ی چوبی دارند شما را وارد دنیایی از تنوع میکنند. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که میخواهید اتاق خواب شما خاص تر باشد و
  • جنبه‌ی زیبایی شناختی موضوع برایتان جذاب است، از تخت های چوبی استفاده کنید. این روز ها تخت های کشو دار بسیار مورد توجه همگان و محبوب است.
  • تخت هایی که بدنه‌ی چوبی دارند اصولا در زیر تشک آنها تخته هایی کار شده که باعث بالارفتن مقاومت آن ها نسبت به وزن های بیشتر میشود.
  • نکته‌ای که برای خیلی از افراد مورد توجه بوده این است که اکثر تخت های چوبی تاج تخت ندارند ولی اگر شما به تاج تخت تمایل داشته باشید، میتوانید به راحتی بر روی آن تاج با طرحی که دلخواهتان است نصب کنید.

ویژگی های تختخواب چوبی

معایب تخت چوبی

  • اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید قیمت بیشتر تخت های چوبی نسبت به تخت های فلزی است.
  • دومین مسئله سنگین تر بون تخت های چوبی است که حمل و نقل آن را نسبتا سخت میکند. پس اگر اهل جابه جایی های مکرر هستید به هیچ عنوان به دنبال تخت های چوبی نباشید.
  • با وجود اینکه ممکن است قسمت های مختلف تخت چوبی از هم جدا شود ولی سرهم کردن آن زمان بر است.

ویژگی های تخت چوبی

تخت خواب فلزی یا چوبی

همانطور که خودتان هم متوجه شدید نمیتوان گفت که کدامیک از تخت ها بهتر است. این مورد کاملا به نیاز و استفاده‌ی شما بستگی دارد. یکی از موارد دیگری که به هنگام خرید باید دقت کنید، دکوراسیون اتاق شما است. نگاهی به دکوراسیون بیندازید و ببینید که کدام یک از تخت ها با دکوراسیون شما تطابق بیشتری دارد و سپس آگاهانه تصمیم بگیرید.

ولی این نکته را مد نظر داشته باشید که در بازار فروش برای سیلقه‌ی شما- چه تخت چوبی بخواهید و چه فلزی- انتخاب های بسیار متنوعی وجود دارد.

حتی اگر تخت مورد نظرتان را جایی پیدا نکردید میتوانید به راحتی آن را طراحی کنید تا دکوراسیونی دلچسب و زیبا داشته باشید و به هنگام نگاه کردن به آن لبخند را مهمان لبهایتان کنید.

امیدواریم که با این مقاله توانسته باشیم به شما برای انتخاب بهتر کمک کنیم، حال شما به ما بگویید که انتخاب شما کدام است؟