معایب سرویس خواب تمام چوب

از مهمترین وسایلی که در خانه و خصوصا در اتاق خواب قرار میگیرد، تخت خواب است. انتخاب سرویس خواب به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها چیدمان سایر وسایل شما است. ممکن است که هر کدام از اعضای خانواده سلیقه‌ی متفاوتی برای دکوراسیون اتاق خواب داشته باشند ولی شما باید بدانید که اتاق خواب فضایی برای آرامش شخص بوده و باید طبق سلیقه و روحیات آن فرد چیده شود. چرا که شما می خواهید در این اتاق استراحت کنید و آرامش داشته باشید و به همین خاطر نیز همه‌ی وسیله ها از جمله تخت خواب باید در راستای راحتی شما قرار گیرند. از این رو شما باید به هنگام خرید تخت خواب دقت زیادی را به عمل آورید. از این رو در این مطلب به تفصیل درباره معایب سرویس خواب چوبی صحبت می کنیم.

از دیگر مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که سرویس خواب معمولا تا زمان طولانی با شما همراه بوده و از وسایلی نیست که دائما عوض شود. پس هنگام خرید علاوه بر زیبایی باید حتما راحتی آن را نیز در نظر بگیرید.

قبل از اینکه هرگونه تخت خوابی را انتخاب کنیم باید از مزایا، معایب و ویژگی های آن به خوبی آگاه باشیم، درمورد مزایای تخت خواب چوبی در مقاله‌ی تخت فلزی بهتر است یا تخت چوبی به فصول صحبت کرده ایم.

امروزه تخت خواب ها از مواد و متریال های مختلفی ساخته می‌شوند. با اینکه همه چیز دائما تغییر میکند، ولی چوب از رایج‌ترین متریال برای ساخت سرویس خواب بوده و هست. چرا که چوب، نمایی طبیعی دارد و فضایی سنتی ایجاد می‌کند. همین امر باعث می‌شود که زیبایی اتاق خواب چندین برابر شود. حال آنکه با وجود این زیبایی ها، سرویس خواب چوبی معایبی نیز دارد که در این جا با هم آن ها را بررسی میکنیم.

معایب تخت خواب چوبی

سنگین بودن سرویس خواب چوبی

اولین عیبی که سرویس خواب تمام چوب دارد وزن زیاد آن است. به همین خاطر نمی‌شود آن را به راحتی جا به جا کرد. همین مسئله ممکن است برای کسانی که دائما مجبور به اسباب کشی می‌شوند و یا خانه‌شان پله های زیادی دارد مشکل ساز شود.

هزینه‌ی بالای سرویس خواب چوبی

سرویس خواب تمام چوب، گران ترین نوع در بازار است. از این رو خیلی از افراد قادر به خرید آن نیستند. حال سوالی که پیش می آید این است که در ازای همچین هزینه‌ای ما چه چیزی دریافت میکنیم؟ خب باید بدانید که سرویس خواب چوبی طول عمر بسیار بالایی دارد و شما تا سال ها بی نیاز از خرید مجدد سرویس خواب خواهید بود.

حساسیت به محیط زیست

شاید به این موضوع کمتر پرداخته شده باشد ولی باید بدانید که سرویس خواب چوبی نسبت به آب و هوا حساس است. یعنی اگر شرایط آب و هوایی کنترل نشده باشد و یا حتی طی تغییر فصول ممکن است منبسط و منقبض شود و به مرور زمان ترک بردارد و یا حتی شکسته شود.

مزایای تخت خواب چوبی

آسیب پذیر بودن سرویس خواب چوبی

اگر در شرایط آب و هوایی مرطوب زندگی می‌کنید، نگهداری سرویس خواب تمام چوبی کمی سخت تر می‌شود چرا که سرویس خواب چوبی در برابر آفات و موریانه ها آسیب پذیر است، آفاتی که صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کنند. طبق گفته ها آسیب پذیری از معایب سرویس خواب چوبی باشد.

مراقبت از سرویس خواب چوبی سخت است

سرویس خواب چوبی نیز مراقبت های مخصوص به خود دارد. اگر سرویس شما از جنس گردو و یا بلووط باشد شما باید هر چند ماه یک بار این چوب ها را مرطوب کنید.

سخن آخر

سرویس خواب اولین وسیله‌ای است که به محض ورود به اتاق توجه همگان را جلب میکند. به همین خاطر شما باید توجه زیادی در انتخاب آن به خرج دهید. ساردین چوب امیدوار است که شما بهترین انتخاب را برای منزل خود به عمل آورید و در صورت هرگونه سوال میتوانید با پشتیبانی 24 ساعته‌ ما تماس حاصل کنید.

ویژگی های تخت خواب چوبی