ناهار خوری چوبی یا ام دی اف کدام بهتر است؟

مدتی‌ است که خیلی از میزهار ناهارخوری هایی که در بازار موجود هستند دیگر از چوب ساخته نمی‌شوند. حال آنکه متاسفانه با نام چوب فروخته می‌شوند! میزهایی که جنس خیلی از آن ها MDH یا HDF است. در مقاله های دیگر به فصول صحبت کردیم اما اگر به طور خلاصه بخواهیم طرز ساخت آن ها را توضیح دهیم میتوانیم بگوییم که میزهای بسیاری هستند که درون آنها از جنس نئوپان یا چوب مصنوعی است که روکشی ضد آب دارد. و در نهایت بیرونی ترین روکش را از جنس چوب انتخاب میکنند. در نهایت شما باید انتخاب کنید میز ناهار خوری چوبی یا ام دی اف را انتخاب کنید.

ناهار خوری ام دی اف

برای خرید انواع میز ناهارخوری از سایت ساردین چوب دیدن کنید.

همین کار است که مشتری ها را به اشتباه میندازد و این محصول را کاری تمام چوب میپندارد. البته نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که چوب طبیعی دارای بافت های ناهمگون زیادی است و ساخت صفحه‌ای یکپارچه از آن کمی سخت به نظر می‌رسد.

به همین دلیل است که به جای چوب از نئوپان و یا MDF استفاده می‌شود. ولی خب اشکال این مسئله این است که چوب مصنوعی نسبت به چوب طبیعی وزن بالاتری دارند. البته این بدین معنا نیست که ساخت میزهای ناهارخوری تمام چوب به کل کنسل شده، بلکه هنوز هم ساخته می‌شوند ولی قیمت آن ها دو تا سر برابر نمونه های ترکیبی است.

جنس میز ناهار خوری یکی از موارد بسیار مهم و تاثیر در انتخاب هر فرد است و بهتر است قبل از خرید اطلاعات جامع و کاملی درباره انواع جنس میز ناهار خوری داشته باشید.

میز ناهار خوری چوبی یا ام دی اف؟

میزناهار خوری از جمله وسایلی‌ست که دائما استفاده می‌شود و کسی با گذشت زمان کوتاهی آن را تعویض نمیکند و به همین خاطر باید کیفیت بالایی داشته باشد. موارد زیادی هستند که به هنگام خرید این نوع میز در نظر داشته باشید که ما در این مقاله به فصول در مورد خرید میز ناهار خوری چوبی یا ام دی اف صحبت میکنیم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

میز ناهار خوری چوبی جدید بخریم؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که وسایل خانه را به راحتی تعویض نمیکنید و دوام میز برایتان بسیار مهم است، به شما توصیه میکنیم که چوب هایی از جنس بلوط، گردو و یا افرا را انتخاب کنید. میپرسید چرا؟ زیرا این چوب ها دوام بسیار بالاتری از نئوپان و یا MDF دارند. شاید به هنگام خرید مجبور شوید قیمت بیشتری را پرداخت کنید ولی این قیمت به خودی خود ضمانت کیفیت کالا بوده و عمر طولانی مدتش را به شما یادآور میشود.

نکته‌ی دیگری که بهتر است هنگام خرید به آن دقت کنید رنگ چوب و یا روکش چوبی میزتان است. شاید شما تنوع طلب و تابع روز باشید و رنگ های جیغ را دوست داشته باشید. ولی حتما به این موضوع دقت کنید که رنگ های خنثی انتخاب مناسب تری برای میز ناهار خوری چوبی هستند، این رنگ ها هیچوقت از مد نمی افتند و شما را خسته نمیکنند.

ناهار خوری چوبی یا ام دی اف

میز ناهارخوری ام دی اف خوبه؟

مسئله‌ی دیگری که برای انتخاب پیش روی شماست این است که اگر دائما در خانه مهمان دارید، دائما از میز ناهار خوری استفاده میکنید، کودک در خانه دارید و با این اوصاف دائما باید میز را تمیز کنید، از میز هایی که چوبی هستند استفاده کنید. چراکه این میز ها به راحتی تمیز می‌شوند و اگر خشی روی آن ها بیفتد، ظاهر آن را زشت نمیکند.

برعکس میز غذاخوری ام دی اف که برای تمیز کردن آن باید دقت بیشتری به خرج دهید زیرا اگر خط و خشی روی آن بیفتد، ظاهر زیبای خود را از دست میدهد. اگر تصمیم به خرید میز ناهار خوری چوبی جدید گرفتید، بهتر است که هر دو سه سال یک بار، آن را پولیش کنید.

اگر مایل به خرید میزهایی از جنس ام دی اف بوده ولی همزمان نگران خش افتادن آن نیز هستید، به شما پیشنهاد میکنیم از میز ناهار خوری ام دی اف جدید با روکش وکیوم استفاده کنید.

دستگاه وکیوم در ابتدای کار با ایجاد یک خلا روکشی ضد خش و ضد آب ایجاد میکند و استحکام بسیاری نیز دارد. با اینکه در ابتدا این روکش ها تنها برای MDF استفاده میشد ولی این روزها برای نمونه های چوبی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

از مزایای میز ناهارخوری ام دی اف نسبت به چوبی میتوان به مقاومت بیشتر آن نسبت به رطوبت اشاره کرد. ولی حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که با اینکه MDF از مشتقات چوب ایجاد شده ولی تحت هیچ شرایطی نمیتوان طرح ها و نقش و نگار هایی که روی چوب طبیعی ایجاد میکنند را روی MDF پیاده کرد.

ناهار خوری چوبی

قیمت میز ناهار خوری چوبی جدید چقدر است؟

می توان گفت مهم ترین عاملی که در قیمت میز ناهار خوری ها تاثیر دارد تعداد نشیمن های ناهار خوری ها می باشد (۴ نفره، ۶ نفره، ۸ نفره) ولی در کل نمی توان عواملی همچون کیفیت و متریال استفاده شده در آن را بی تاثیر بر قیمت دانست که در اینجا جنس بدنه میز ناهار خوری های چوبی بر قیمت آنها نسبت به سایر ناهار خوری ها افزوده و کیفیتی چندین برابر در کنار این قیمت ها به شما ارائه می دهد.

همچنین تمام محصولات فروشگاه آنلاین ساردین چوب دارای قیمت می باشند و شما با مراجعه به صفحه خود محصول می توانید از قیمت تمام شده آن آگاه شوید.

میز ناهار خوری اپن ام دی اف چیست؟

اپن ام دی اف در طراحی‌های جدید، خصوصا در مدل‌های ترکی، بر ایجاد فضایی برای صرف عصرانه یا صبحانه در آشپزخانه، بسیار تاکید می‌شود. این نوع اپن ها به شما اجازه می دهد از انواع میز ناهار خوری استفاده کنید تا به راحتی از وعده غذایی خود استفاده کنید.

میز ناهار خوری چوبی جدید

در آخر

حال بعد از خوبی ها و بدی های هرکدام باید فضای خانه‌تان را نیز در نظر بگیرید. زیرا همیشه حتی یک وسیله‌ی نادرست هم میتواند زیبایی فضا را به خطر بیندازد. اگر خانه‌ی شما تم سنتی، لوکس و حتی کلاسیک دارد، بهتر است از میز ناهارخوری چوبی استفاده کنید، حال اینکه اگر فضا و دکوراسیون شما بیشتر سبک مینیمالیستی دارد، بهتر است از میز ناهار خوری ام دی اف استفاده کنید.

ساردین چوب امیدوار است این مقاله برای شما مفید واقع باشد. شما میتوانید تمام محصولات و میزهای ناهار خوری ما را ببینید و انتخاب بسیار امنی از بین آن ها داشته باشید. با امید اینکه این میز با دوام و استحکام، سالها محفل خانواده‌ی شما را گرم تر از گرم کند.

تماس با ساردین چوب