10 راه چینش مبلمان ال

زمانی که صحبت از مبلمان ال می‌شود، ممکن است برای خیلی از افراد اینطور جا افتاده باشد که این مبلمان فقط برای نشیمن های کوچک مناسب است و تنها می‌توان این سبک مبلمان را در گوشه‌ی پذیرایی قرار داد تا جای زیادی را اشغال نکند. ولی شاید این موضوع برای شما جالب باشد که این مبلمان کاربرد های مختلفی دارد و نه تنها برای فضاهای کوچک مناسب است بلکه می‌توان در نشیمن های بزرگ نیز از مبلمان ال استفاده کرد و دکوراسیون را کاملا جلا بخشید. حال اگر شما هیچ ایده ای برای چینش این مبلمان ندارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا 10 راه چینش مبلمان ال را با هم بررسی کنیم.

اگر اهل فنگشویی هستید و یا درباره آن چیزهایی شنیده اید می توانید به این بخش مراجعه کنید و 8 نکته چینش مبلمان بر اساس فنگشویی را بخوانید.

استفاده از چند صندلی

توجه داشته باشید چه خانه‌ی شما بزرگ باشد و چه کوچک، میتوانید مبلمان ال را در گوشه‌ی نشیمن قرار دهید و در نهایت اگر فضای خالی باعث دلزدگی شما شد، آن را به چند صندلی پر کنید. از ویژگی خوب صندلی های تک این است که مختص به ضلع و فضای خاصی نیست و شما می‌توانید به راحتی آن را با مبلمان ست کنید و از آن بهره ببرید.

چینش مبلمان ال

فاصله مبلمان ال از دیوار

باید این نکته را بدانید که لازم نیست حتما مبلمان ال را به دیوار بچسبانید. اگر فضای نشیمن شما بزرگ است، مبلمان را از دیوار فاصله دهید و فضای پشت آن را با وسایل و اکسسوری های دیگر پر کنید. این کار نه تنها باعث زیبایی دکوراسیون شما می‌شود، بلکه این نوع چینش، مبلمان را نیز بیشتر جلوه می‌دهد.

فاصله مبل از دیوار

جدا کردن قطعات مبلمان ال

نکته‌ی جذاب در مورد مبلمان ال این است که شما می‌توانید قطعات آن را از هم جدا کنید و به شیوه های مختلفی بچینید، مثلا اگر از شکل L  آن خسته شدید، میتوانید یکی از قطهات را جدا کنید و آن را به شکل U انگلیسی بچینید. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند دکوراسیون خانه را هر از چند گاهی یک بار عوض کنند، می‌توانید با خرید مبلمان ال مطمئن باشید که به راحتی می‌شود از تغییر دکوراسیون نهایت استفاده را برد.

جدا کردن قطعات مبل ال

گوشه‌ی سالن، راه همیشگی

رایج ترین و ساده ترین چینش برای مبل ال، قرار دادن آن در گوشه‌ی سالن است. اگر خانه‌ی شما کوچک است و فضای کافی ندارید، این نوع چینش به شما توصیه می‌شود، زیرا با اشغال نکردن فضای زیاد، دست شما را در انتخاب سایر اکسسوری ها باز میگذارد و برای پذیرایی از مهمان این نوع چینش بسیار مناسب است.

ایجاد فضای ساده

توجه داشته باشید که لازم نیست فضا را زیادی شلوغ کنید یک مبلمان ال تک رنگ به تنهایی می‌تواند فضای خانه‌ی شما را شیک و زیبا کند. حتی لازم نیست برای پر کردن فضا، صندلی اضافی و یا عسلی در کنار مبل قرار دهید زیرا خود مبل ال فضای مینیمال و جذابی را ایجاد می‌کند.

فضای ساده برای چیدمان مبل

استفاده از پاف

اگر با خود فکر می‌کنید که ظاهر مبلمان ال بسیار ساده است، در وهله‌ی اول می‌توانید زمان انتخاب مبلمان رنگ های شاد و زنده را انتخاب کنید و سپس با کوسن هایی در طرح های مختلف ست کنید. استفاده از طیف رنگی مختلفی برای دکوراسیون و یکنواخت نکردن فضا می‌تواند جلوه‌ی بصری خانه‌ی شما را افزایش دهد.

پاف ها در طرح ها، مدل ها و رنگ های گوناگونی تولید می شوند. اگر مایل به مشاهده نمونه ها و دانستن تاریخچه استفاده از پاف هستید می توانید به این بخش مراجعه کنید.

قرار دادن مبل ال در وسط سالن

یکی از ترفند های جذابی که می‌توانید به کار ببرید، قرار دادن مبل ال وسط پذیرایی و رو به روی تلویزیون است. با این شیوه شما می‌توانید فضای سالن را به دو قسمت تقسیم کنید و قسمتی را به میز ناهارخوری اختصای دهید. مبلمان ال به دلیل طراحی خاصی که دارند به راحتی می‌توانند همچین فضایی را به نحو احسن ایجاد کنند.

چیدن مبلمان ال در نقطه کانونی

مانند همه‌ی سبک ها، شما میتوانید مبل ال را نیز حول یک نقطه‌ی کانونی بچینید. نقطه‌ی کانونی می‌تواند تلویزیون، پنجره، شومینه و یا هرچیز دیگر باشد. با این شیوه فضایی دنج ایجاد می‌شود و شما میتوانید با قرار دادن میز در وسط فضا، امکان دسترسی برای همه را فراهم آورید.

نقطه کانونی در دکوراسیون خانه

ترکیب چند مبل

یکی از روش های خلاقانه برای ایجاد دکوراسیونی جذاب این است که مبل ال را با سایر مبلمان ترکیب کنید. البته نه به صورتی که فضا را زیادی شلوغ کند. بهترین ترکیب برای مبلمان ال، استفاده از چند پاف برای گوشه های دکوراسیون است.

راه حل برای سالن های مستطیلی

اگر سالن شما مستطیل شکل است، بهتر است که مبلمان را در راستای ضلع بلندتر قرار دهید تا فضای بیشتری ایجاد کرده و از شلوغی پرهیز کنید و سبک و سیاق دکوراسیون مدرن را حذف کنید.

نتیجه گیری : در این مقاله با هم با روش هایی برای چینش مبلمان ال آشنا شدیم، امیدواریم با خواندن این مطلب و در نظر گرفتن فضای خانه‌ی خود، بتوانید دکوراسیون جذابی را برای خود به ارمغان بیاورید.