انتخاب رنگ مبلمان استیل

امروزه یکی از دغدغه های مهم برای افرادی که قصد خرید مبلمان را دارند مخصوصا خانم ها انتخاب رنگ مبلمان استیل است . زیرا بخش مهمی از دیزاین منزل را مبلمان تشکیل میدهد . اگر در انتخاب رنگ دقت یا سلیقه لازم را به خرج ندهیم ممکن است آن خروجی دلخواه را از محصول انتخابی نداشته باشیم.

پس با توجه به نکات گفته شده میتوان اینگونه استنباط کرد که انتخاب رنگ خوب برای مبلمان یک  امر ضروری در است و می تواند تاثیر زیادی حال و هوای منزل ما  داشته باشد.

جهت مشاهده و خرید جدیدترین مبل های پایه استیل به این بخش مراجعه کنید.

در این مقاله قصد داریم چند نکته ی کلیدی را برای ترکیب رنگ مبلمان استیل بیان کنیم که مطمئنا میتواند برای شما جالب و کاربردی باشد و انتخاب شما را راحت تر و در عین حال درست تر کند پس تا انتهای این مقاله با ما باشید .

انتخاب رنگ مبل بر اساس رنگ دکوراسیون غالب

اولین گزینه که باید برای انتخاب رنگ در نظر بگیرید رنگ قالب منزل خودتان است ، منظور از رنگ قالب رنگی است که بیشترین دکور منزلتان را در بر گرفته است. به عنوان مثال اگر رنگ زرد 30 درصد دکور منزل شما را در برگرفته است، یکی از گزینه های انتخاب رنگ برای مبلمان میتونه رنگ زرد باشه ، این به این خاطر است که هارمونی را در منزل خود به تعادل برسانید.

انتخاب رنگ مبلمان استیل

اهمیت فرش و پارکت در انتخاب رنگ

دومین گزینه که باید در نظر داشته باشید رنگ فرش و یا پارکت منزل شماست . سعی کنید رنگی رو برای مبل در نظر بگیرید که حاله ای از رنگ موجود در فرش یا پارکت را داشته باشه . این بدین معنی نیست که اگر فرش رنگ آبی داشت شما نیز رنگ آبی را برای مبل در نظر بگیرید . رنگی را برای مبل در نظر بگیرید که کمترین رنگ مصرف شده را داخل فرش یا پارکت باشه . یعنی از رنگ قالب استفاده نکنید مثلا رنگ پارکت شما زمینه قهوه ای دارد و در آن از رگه های از رگه های زرد رنگ استفاده شده است شما برای مبلمان میتونید رنگ زرد را جزو الویت های انتخابی خود برای رنگ مبلمانتان قرار دهید.

انتخاب رنگ مبل و فرش

از رنگ پرده ها غافل نشوید

سومین گزینه که برای انتخاب رنگ مبل باید در نظر داشته باشید رنگ و مدل پرده است . پیشنهاد میشود رنگ مبل را یک یا دو درجه روشن و یا تیره تر از رنگ پرده انتخاب کنید. اگر پرده ای دارید که حالت چین خوردگی عمودی دارد لمسه مبل را نیز به صورت دوخت شیاری انتخاب کنید و یا اگر پرده ساده دارید مبل خود را به صورت چستر ( دکمه دار) انتخاب کنید تا دوخت های چستر در زمینه ساده بخوبی خودش را نشان دهد .

هماهنگی رنگ مبل و پرده

نقش کاغذ دیواری در انتخاب رنگ مبلمان

چهارمین گزینه رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری است که میتواند یکی از گزینه های اصلی برای در نظر گرفتن رنگ مبل باشد . همانند گزینه سوم پیشنهاد میشود رنگ انتخابی برای پارچه ی مبلمان یک الی دو درجه روشن و یا تیره تر از دیوار و یا کاغذ دیواری منزل خود باشد، این به این خاطر است که اگر همرنگ باشند طرح ها و بافت های مبل با رنگ دیوار یک رنگ اصلا به چشم نمی آید و تصوری که در ذهن خود از مبلمان گران قیمت خود داشتید برآورده نخواهد شد و به زودی تصمیم به تعویض خود مبل یا پارچه آن خواهید گرفت .

انتخاب رنگ مبلمان استیل

انتخاب رنگ مبل پایه فلزی مسئله‌ای است که نمی‌توانید به سادگی از آن عبور کنید، ترکیب رنگ‌های پایین از جمله رنگ‌هایی هستند که استفاده از آنها در هنگام خرید مبلمان بسیار رایج است و می تواند انتخاب مشکل پسندان را راحتر کند.

انتخاب آبی کاربنی با پایه طلایی

یکی از رنگ‌های فوق‌العاده مناسب برای ترکیب با رنگ طلایی رنگ آبی کاربنی است. این ترکیب رنگ برای مبل استیل یک ترکیب کاملا ایده‌آل محسوب میشود، این رنگ در سال‌های اخیر بسیار مورد پسند قرار گرفته است و می‌توان از آن در دکوراسیون لاکچری و کلاسیک بهره برد و همانطور که بالاتر ذکر شد انتخاب رنگ‌های مناسب و با هارمونی مناسب برای پرده‌ها، تابلوها، فرش و دیوارپوش‌ها می‌تواند مکمل خوبی برای این ترکیب رنگ باشد و این دکوراسیون را بی نظیر کند. این انتخاب در کنار زیبای ، اصالت و تجمل را نیز به معرض نمایش قرار میدهد.

ترکیب رنگ فیروزه‌ای و پایه طلایی

یکی از رنگ‌های بسیار زیبا در ترکیب با مبل پایه فلزی ، رنگ طلایی و رنگ فیروزه‌ای است. این ۲ رنگ در کنار یکدیگر ترکیب زیبایی را تشکیل می‌دهند. در صورتی که از پارچه فیروزه‌ای ساده استفاه می‌کنید طرح چستر می‌تواند به مبل استیل شما را رنگ و رونق بیشتری ببخشد و برای استفاده در دکوراسیون لاکچری مناسب است.

رنگ سفید با استیل طلایی

رنگ سفید هارمونی بی‌نظیری با رنگ طلایی ایجاد می‌کند که می‌تواند یک دکوراسیون بسیار زیبا و منحصر به فرد برای منزل شما محسوب شود. مناسب دکوراسیون لوکس و لاکچری پسند.

ترکیب رنگ زرشکی و طلایی

اگر به دنبال یک ترکیب رنگ شاهانه و بسیار اصیل هستید ، از قدیم رنگ زرشکی را رنگ شاهانه نامیده‌اند، ترکیب این رنگ با طلایی در مبل پایه فلزی می‌تواند یک ترکیب بی‌نظیر کاملا لوکس باشد. این ترکیب رنگ مناسب یک دکوراسیون کاملا مجلل و رسمی می باشد. 
نکته : استفاده از این رنگ را برای پذیرایی‌های کوچک پیشنهاد نمی‌کنیم.

اهمیت رنگ مبلمان در زیبایی منزل

در آخر میتوان این نتیجه را گرفت که برای انتخاب رنگ مبلمان استیل با خانه خود باید در کنار تمام جوانبی که در مبل تاثیر می گذارند از قبیل  نوع کلاف ، نوع پارچه و …. که در مقالات آینده به آنها خواهیم پرداخت ، رنگ نیز تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی خواهد داشت برای مثال شما هزینه بالای را برای مبل بسیار شیک می پردازید و از انتخاب خود بسیار خرسند هستید ولی زمانی که در  خانه شما چیده میشود اصلا نتیجه مورد نظر حاصل نمی شود .

اصول اولیه انتخاب یا ترکیب رنگ ها برای مبلمان

انتخاب مبلمان با استیل طلایی رنگ یکی از رایج ترین انواع مبل با پایه های فلزی می باشد و مسئله‌ای است که نمی‌توانید به سادگی از آن عبور کنید میدانیم که انتخاب تم رنگی دکوراسیون یک امر کاملا سلیقه ای است اما توجه به این نکات و قوانین ساده باعث می‌شود که دکوراسیون منزل شما بیش از آنچه تصور می‌کنید چشم‌نواز و زیبا به نظر برسد.

گزینه های فوق بر اساس تجربه سالیان همکاران و مشتریان ما کسب شده است که شرکت ساردین چوب با افتخار تجربیات خود را برای سهولت انتخاب رنگ مبل به معرض دید شما عزیزان گذاشته است.

امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی کنیم.