مزایا و معایب تخت خواب ام دی اف

در مقاله‌ی مزایا و معایب تخت های چوبی و فلزی درباره‌ی انواع تخت ها و ویژگی هایی که دارند به طور کامل صحبت کردیم. حال بیایید درباره مزایا و معایب تخت خواب ام دی اف با شما صحبت کنیم.

تخت MDF

این روز ها تخت های ام دی اف به دلیل طرح های بسیار متنوعی که دارند، مورد توجه ایرانیان و حتی افراد سراسر دنیا قرار گرفته اند. در ضمن استحکام بسیار زیادی که ام دی اف دارد، باعث شده که علاوه بر مبل تختخوابشو ، برای میز، کابیت آشپزخانه، کمد و حتی قفسه و دکوراسیون مغازه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در مورد این که اکه ام دی اف چیست و چگونه ساخته میشود قبلا توضیحات کاملی را ارائه دادیم ولی به طور خلاصه، ام دی اف یا MDF مخفف عبارت Medium Density Fibreboard به معنی (تخته فیبر با چگالی) است که از باقی مانده های چوب و یا خاک اره با چسب و تحت دما و فشار بالا ساخته می‌شود. این روز ها به دلیل تنوع رنگی که روکش های ام دی اف دارند، در مکان های مختلف به کار برده می‍شوند.

همان طور که می‌دانید، سرویس خواب از اجزای مختلفی مثل تختخواب، میز آرایش و آینه، میز پاتختی و کمد تشکیل می‌شود که در این میان، تخت مهمترین جزو آن است.

تختخواب MDF

مزایای تخت خواب ام دی اف

  • از مهمترین مزایایی که تخت خواب ام دی اف دارد شباهت آن به تخت های چوبی است. وسایلی که از چوب ساخته می‌شوند هیچگاه تکراری نمی‌شوند و دکوراسیون را به زیباترین حالت در می آورند. ولی چون باید برای چوب هزینه‌ی بالاتری پرداخت کرد، ممکن است که خیلی از افراد از پس هزینه های آن برنیایند.
  • نکته‌ی مورد توجه دیگر این است که در مناطقی که در معرض رطوبت هستند ممکن است چوب پس از مدتی آسیب ببیند. اگر ساکن این مناطق هستید
  • میتوانید از محصولات ام دی اف بهجای چوب استفاده کنید. این جایگزینی هم باعث صرفه جویی در قیمت شده و هم تنوعی که مورد نظر شماست را حفظ میکند.
  • اگر به دنبال مدل های بسیار متنوعی هستید و میخواهید در دنیایی از گوناگونی ها تصمیم بگیرید؛ ام دی اف انتخاب مناسبی است.
  • ام دی اف نسبت به مدل های چوبی به راحتی اشکال مختلف را به خود میگیرد و همین انعطاف پذیری باعث ایجاد مدل های مختلفی از آن می‌شود.
  • از مزایایی که تخت های ام دی اف دارد این است که قطعات آن به راحتی از هم جدا شده و باعث آسان تر شدن حمل نقل میشود. اگر مستاجر هستید و یا دائما مجبور به تعویض خانه اید، سعی کنید که مقاوم ترین جنس ام دی اف را انتخاب کنید که دچار شکستگی و با مشکل نشود. یا اینکه میتوانید از مدل های کوچک تر و سبک تر بهره ببرید.
  • اگر از آن دسته افراد دوست دار طبیعت هستید، حتما ام دی اف را انتخاب کنید، زیرا این مواد از خرده چوب های بازیافتی تشکیل می‌شوند.
  • نکته‌ای که شاید برای شما جالب باشد طول عمر ام دی اف و مقاومت آن نسبت به حشرات و موریانه ها باشد، زیرا در آن از مواد شیمیایی استفاده شده است.
  • ام دی اف در برابر سرما و گرما تغییر شکل نمی‌دهند، یعنی دچار انبساط و انقباض نمی‌شوند.

دلایل خرید تخت ام دی اف

معایب تختخواب ام دی اف

  • با اینکه ام دی اف از مقامت بالایی برخوردار است ولی باید بدانید که اگر دچار شکستگی شد، دوباره چسباندن آن بسیار مشکل تر از چوب است. یعنی اگر بخواهید این شکستگی یا ترک خوردگی را بپوشانید باید هزینه‌ی زیادی متحمل شوید. پس پیشنهاد ما این است که برای اتاق خواب کودکی که جنب و جوش دارد، از ام دی اف استفاده نکنید.
  • با اینکه ام دی اف دربرابر سرما و گرما مقاوم است ولی اگر معرض آب قرار بگیرد، به احتمال خیلی زیاد باد میکند و متورم می‌شود.
  • دانستن این مطلب خالی از لطف نیست که برای ساخت ام دی اف از گاز فرمالدهید استفاده می‌شود که گازی مضر است. البته بعد از روکش کردن ام دی اف اثرات این گاز به کلی از بین میرود و دیگر برای سلامت انسان خطری را ندارد.

مزایای تخت خواب ام دی اف

تا این جای کار با مزایا و معایب تخت خواب ام دی اف آشنا شدیم و دانستیم کهام دی اف به خاطر استحکامی که دارد، نفوذ پذیری کمتری را نسبت به چوب در خود ایجاد کرده و به خاطر همین موضوع است که مدت هاست بخش بزرگی از بازار را به تصرف خود در آورده است. به امید اینکه با این مقاله توانسته باشیم شما را نسبت به مزایا و معایب آن آگاه کرده و شما را در خریدی هر چه بهتر برای داشتن دکوراسیونی جذاب تر راهنمایی کنیم.

معایب تخت ام دی اف