چیدمان مبل ال در منزل

زمانی که صحبت از مبلمان ال می‌شود، ممکن است برای خیلی از افراد اینطور جا افتاده باشد که این مبلمان فقط برای نشیمن های کوچک مناسب است و تنها می‌توان این سبک مبلمان را در گوشه‌ی پذیرایی قرار داد تا جای زیادی را اشغال نکند. ولی شاید این موضوع برای شما جالب باشد که این مبلمان کاربرد های مختلفی دارد و نه تنها برای فضاهای کوچک مناسب است بلکه می‌توان در نشیمن های بزرگ نیز از مبلمان ال استفاده کرد و دکوراسیون را کاملا جلا بخشید. حال اگر شما هیچ ایده ای برای چینش این مبلمان ندارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا 11 راه چیدمان مبل ال در منزل را با هم بررسی کنیم.

11 راه جذاب برای چیدمان مبل ال در منزل

در بسیاری از خانه ها، یک یا چند ستون در وسطِ سالن اصلی قرار گرفته است و این ستون ها سبب شده اند تا چیدمان وسایل در خانه دشوار شود. یکی از بهترین راه حل های این مشکل، استفاده از مبلمان ال است. این نوع مبل ها، فضای اطراف ستون را به دو قسمتِ مجزا تقسیم کرده و فضای بیشتری را برای چیدمان سایر وسایل، ایجاد می کنند.
برای خرید انواع مبل ال با تخفیف ویژه از سایت ساردین چوب دیدن کنید.
چیدمان مبل ال در منزل

انواع مختلف مبل ال از نظر چیدمان

مبلمان ال در سبک‌ های مختلف مانند مبل ال کلاسیک، مبل ال مدرن، مبل ال چستر و… ارایه و تولید می ‌شوند اما چیدمان مبل ال از نظر چیدمان به سه دسته کلی تقسیم می شود

  • مبل ال راست دست: دارای تکیه گاهی در سمت چپ می ‌باشد و قابل استفاده در حال نشیمن های است که در ورودی در سمت راست قرار گرفته است.
  • مبل ال چپ دست: دارای تکیه گاهی در سمت چپ می ‌باشد و قابل استفاده در حال نشیمن های است که در ورودی در سمت راست قرار گرفته است.
  • مبل ال کنج: این مدل مبل ال مناسب اتاق های پذیرایی و نشیمن بزرگ و جادار است

چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل به شکل است؟

اگر سالن شما مستطیل شکل است، بهتر است که مبلمان را در راستای ضلع بلندتر قرار دهید تا فضای بیشتری ایجاد کرده و از شلوغی پرهیز کنید و سبک و سیاق دکوراسیون مدرن را حذف کنید.

برای دیدن مطالب کامل تر مقاله راهنمای خرید مبل ال را مطالعه کنید.

چیدمان مبل ال در پذیرایی مربع به شکل است؟

چه سالن پذیرایی، مربع باشد و چه مستطیل، باز هم به راحتی می توانیم مبل ال را انتخاب کنیم. اگر اتاق نشیمن مربعی دارید شاید بهتر باشد مدل مبل ال انتخابی شما از نوع یال های مساوی باشد تا تاکید بیشتری روی فرم فضا و تقارن داشته باشیم.

چینش مبلمان ال

مبل ال را از دیوار فاصله بدهید

باید این نکته را بدانید که لازم نیست حتما مبلمان ال را به دیوار بچسبانید. اگر فضای نشیمن شما بزرگ است، مبلمان را از دیوار فاصله دهید و فضای پشت آن را با وسایل و اکسسوری های دیگر پر کنید. این کار نه تنها باعث زیبایی دکوراسیون شما می‌شود، بلکه این نوع چینش، مبلمان را نیز بیشتر جلوه می‌دهد.

فاصله مبل از دیوار

رنگ مبلمان در چیدمان مبل ال مهم است؟

به عنوان یک نکته مهم برای چیدمان مبل ال در منزل، استفاده از رنگ مناسب برای مبلمان خواهد بود. در حالت کلی انتخاب پارچه‌هایی با طراحی ساده، تناسب بیشتری با این مدل از مبل خواهد داشت. استفاده از رنگ‌های سفید، طوسی، کرم و… که جزو پرطرفدارترین رنگ‌ها برای استفاده خواهند بود. در آخر، با انتخاب یک رنگ خوب، می‌توانید با چیدمان درست این مبلمان، میتوانید یک حانه شیک و زیبا داشته باشید. این نکته یکی از مواردی است که در خانه‌هایی کوچک، بسیار کاربردی است. اما باید بدانید که رنگ‌های روشن، تاثیر بهتری خواهند داشت.

جدا کردن قطعات مبل ال

مبل ال را گوشه‌ی سالن قرار دهیم؟

رایج ترین و ساده ترین چینش برای مبل ال، قرار دادن آن در گوشه‌ی سالن است. اگر خانه‌ی شما کوچک است و فضای کافی ندارید، این نوع چینش به شما توصیه می‌شود، زیرا با اشغال نکردن فضای زیاد، دست شما را در انتخاب سایر اکسسوری ها باز میگذارد و برای پذیرایی از مهمان این نوع چینش بسیار مناسب است.

چیدمان مبل ال گرد و چگونه است؟

مبل ال فقط به صورت کنج و زاویه ۹۰ درجه نیست. و می تواند به شکل یک نیم دایره هم آنها را خرید. نیم دایره ای زیبا و با طراحی بسیار منحصر به فرد.
البته یک نکته را باید در نظر داشت که چیدمان مبل ال گرد، ممکن است فضاهای پرت در قسمت های پشتی مبل ها ایجاد کند که نمی توانیم دیگر از آنها استفاده کنیم. به همین دلیل ممکن است بهترین کاربرد آنها در دیوارهای منحنی و یا در زیر پنجره های منحنی، باشد البته می توان در فضاهای کوچکتر هم از آنها استفاده کرد.

فضای ساده برای چیدمان مبل

از پاف مبل استفاده کنیم؟

اگر با خود فکر می‌کنید که ظاهر مبلمان ال بسیار ساده است، در وهله‌ی اول می‌توانید زمان انتخاب مبلمان رنگ های شاد و زنده را انتخاب کنید و سپس با کوسن هایی در طرح های مختلف ست کنید. استفاده از طیف رنگی مختلفی برای دکوراسیون و یکنواخت نکردن فضا می‌تواند جلوه‌ی بصری خانه‌ی شما را افزایش دهد.

پاف ها در طرح ها، مدل ها و رنگ های گوناگونی تولید می شوند.

مبل ال را وسط سالن قرار بدیم؟

یکی از ترفند های جذابی که می‌توانید به کار ببرید، قرار دادن مبل ال وسط پذیرایی و رو به روی تلویزیون است. با این شیوه شما می‌توانید فضای سالن را به دو قسمت تقسیم کنید و قسمتی را به میز ناهارخوری اختصای دهید. مبلمان ال به دلیل طراحی خاصی که دارند به راحتی می‌توانند همچین فضایی را به نحو احسن ایجاد کنند.

روش چیدن مبل ال در نقطه کنونی

مانند همه‌ی سبک ها، شما میتوانید مبل ال را نیز حول یک نقطه‌ی کانونی بچینید. نقطه‌ی کانونی می‌تواند تلویزیون، پنجره، شومینه و یا هرچیز دیگر باشد. با این شیوه فضایی دنج ایجاد می‌شود و شما میتوانید با قرار دادن میز در وسط فضا، امکان دسترسی برای همه را فراهم آورید.

نقطه کانونی در دکوراسیون خانه

در آخر

در این مقاله با هم با روش هایی برای چیدمان مبل ال در منزل آشنا شدیم، امیدواریم با خواندن این مطلب و در نظر گرفتن فضای خانه‌ی خود، بتوانید دکوراسیون جذابی را برای خود به ارمغان بیاورید.

یکی از بهترین مراکز برای فروش مدل های جدید مبل ال، فروشگاه اینترنتی ساردین چوب می باشد. این فروشگاه، با کیفیت ترین مبل ها را با قیمتی بسیار مناسب در بازار عرضه می کند.

تماس با ساردین چوب