بهترین روش تمیز کردن مبل

ممکن است شما با خود فکر کنید که تمیز کردن مبلمان در خانه کار بسیار دشواری است ولی اصلا اینطور نیست. شما میتوانید بعد از خواندن این مقاله به سراغ تمیز کردن مبلمان خود بروید. ولی

مبلمان را چگونه نظافت کنیم؟

حواستان باشد که قبل از استفاده از مواد شوینده حتما مطمئن شوید که به پارچه‌ی مبلمان آسیب نمیرساند. پس قبل از استفاده ی کامل، مقداری از مواد شوینده را روی تکه ای مبلمان که از دید دور است بزنید و در صورتی که آسیب ندید، شروع به تمیز کردن کنید.

 

رفع لک مبل

استفاده از برس های نرم

شما میتوانید قبل از اینکه روی سطح مبل جاروبرقی بکشید با یک برس دستی نرم سطح مبلمان را از گرد و غبار و پرز تمیز کنید ولی توجه داشته باشید که استفاده ی زیاد از آن میتواند به تار و پود پارچه آسیب برساند پس حد تعادل را رعایت کنید.

استفاده از پرزگیر برای تمیز کردن مبل

ممکن است جاروبرقی شما نتواند همه‌ی پرز ها و موهایی که در سطح مبل است را تمیز کند. به همی خاطر بهتر است بعد از استفاده از جاروبرقی برای اطمینان بیشتر از پرگیر استفاده کنید تا اگر مو و یا پرزی باقی مانده کاملا تمیز شود.

در رابطه با راهکارهایی برای افزایش طول عمر مبل اینجا بخوانید.

پاک کننده های مناسب سطوح فلزی و چوبی 

تمیز کردن مبلمان صرفا مخصوص پارچه‌ی مبلمان نیست و مبل قسمت های چوبی و یا فلزی نیز دارد که باید تمیز شوند. دقت کنید که شما باید مواد پاک کننده‌ی مناسب سطوح فلزی و یا چوبی بگیرید و هنگام تمیز کردن مواظب باشید که این مواد روی پارچه ی مبلمان نریزد چون ممکن است باعث آسیب به پارچه شود. شما میتوانید یک پارچه را به این تمیزکننده ها آغشته کنید و روی سطح فلز و چوب بکشید.

 

نحوه تمیز کردن مبل در خانه

استفاده از محلول تمیز کننده‌ی پایه آب

ممکن است اولین بار باشد که اسم تثبیت کننده ی رنگ پارچه‌ی مبلمان را میشنوید. زمانی که شما میخواهید اقدام به شست و شوی پارچه‌ی مبلمان کنید میتوانید با استفاده از چند قطره از این تثبیت کننده ها لکه هایی که روی پارچه باقی مانده اند را ضعیف کنید تا شست و شو راحت تر انجام پذیرد. شما میتوانید این تثبیت کننده ها را از فروشگاهها داروخانه ها و حتی به صورت اینترنتی تهیه کنید.

بعد از اینکه به خواست خودتان از تثبیت کننده ها استفاده کردید ماد‌ه‌ی شوینده را طبق دستوری که روی جلو آن نوشته است آماده کنید.

ابتدا مواد را روی قسمتی از پارچه‌ی مبلمان که دور از چشم است امتحان کنید تا از اینکه پارچه‌ی مبلمان شما آسیبی نمیبیند اطمینان حاصل کنید.

برای این کار شما باید بعد از حدودا ده دقیقه یک پارچه‌ی سفید یا حوله را روی قسمتی که با محلول تمیز کننده آغشته کرده اید فشار دهید، اگر رنگ پارچه‌ی مبلمان شما به حوله جذب نشد نشان میدهد که محلول شما به اندازه ی کافی رقیق شده ولی اگر رنگ پارچه را به خود جذب کرد شما باید محلول را رقیق تر کنید و بعد مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از بخار شوی برای تمیز کردن مبل

اگر شما در خانه‌ی خود بخار شوی دارید میتوانید از آن استفاده کنید ولی بهتر است بدانید که برای عملکرد بهتر، خوب است که دو بار از بخار شوی استفاده کنید، یک بار بعد از اینکه مواد شوینده را به مبلمان زدید و بار دیگر به عنوان از بین برنده‌ی کف ها. گاهی ممکن است بعد از یک بار شستشو هنوز هم لک ها باقی مانده باشند پس بهتر است دوباره از بخار شوی استفاده کنید تا لکه ها کاملا تمیز شوند. بعد از اینکه کاملا مبلمان را شستشو دادی صبر کنید تا مبلمان خود خشک شود و آن را در فضای آزاد قرار ندهید چون خیسی مبلمان باعث جذب گرد و غبار می‌شود.

تمیز کردن مبل

 

محلول سرکه‌ی سفید برای تمیز کردن مبل

این روش بیشتر برای تمیز کردن مبلمان چرم مناسب است. سرکه‌ی سفید را مستقیما روی مبلمان نریزید، یک دستمال پارچه ای را به آن آغشته کنید و به آرامی روی مبل بکشید، چند لحظه صبر کنید و بعد با دستمال تمیز دیگری سطح مبل را پاک کنید. این یک روش ساده و کارآمد برای تمیز کردن مبلمان است.