نحوه‌ی قیمت گذاری مبلمان

همه‌ی شما به هنگام خرید مبلمان با قیمت های متفاوتی از مبلمان مواجه شده اید و دیده اید که انواع سبک های مختلف مبلمان قیمت های متفاوتی دارد. حال میخواهیم با هم به این موضوع بپردازیم که نحوه‌ی قیمت گذاری مبلمان چگونه است و چه عواملی روی این قیمت گذاری تاثیر دارند و باعث بالا رفتن و یا پائین آمدن قیمت مبلمان می‌شوند. در فرایند ساخت و تولید مبل عوامل زیادی هستند که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم روی قیمت مبل اثر میگذارند.

خرید انواع مبلمان طرح چستر از ساردین چوب تولید کننده به صورت آنلاین و حضوری

تاثیر نیروی انسانی در قیمت مبلمان

از مواردی که به طور مستقیم روی قیمت مبلمان و یا هر محصول دیگری اثر میگذارند میتوان به مواد اولیه و نیروی کار اشاره کرد. شما مشغول هر کاری باشید و یا اگر خدمتی ارائه می‌دهید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نیروی انسانی از عواملی ست که به طور مستقیم روی هزینه‌ی تولیدی محصول شما اثرمی‌گذارد.

مقدار زمانی که این افراد بر روی محصول کار میکنند و زمانی که صرف آن می‌شوند را میتوان ازهزینه‌های مستقیم برای تولید مبلمان به شمار آورد.

تاثیر نیروی انسانی بر هزینه مبل

شاید به نظر شما ساخت مبلمان کار ساده ای باشد ولی باید بگوییم که اصلا اینطوری نیست و کسانی که در صنعت مبلمان کار میکنند همانند بقیه‌ی شغل ها زحمت زیادی می‌کشند. ظرافت ها و زیبایی ها و منبت هایی که روی چوب مشاهده کنید همه ساخت استاد های ماهر و با تجربه می‌باشد. اگر مواد و متریال اولیه ای که در ساخت مبلمان به کار میرود با کیفیت باشند، در نهایت شما مبلمانی خواهید داشت که علاوه بر زیبایی ظاهری، دارای کیفیت و دوام نیز هست. پس به این موضوع توجه داشته باشید که هرچه مبلمان ساده تر و نقش ها و طرح های آن کمتر باشد و یا منبت کاری خاصی نداشته باشد، قیمت آن پائین تر خواهد بود.

مواد به کار رفته موثر در قیمت گذاری مبلمان

از مواد اولیه‌ای که برای تولید مبلمان استفاده می‌شوند میتوان به چوب، پارچه، فوم، رنگ، چسب و میخ نام برد.

از دیگر مواری که به طور مستقیم روی قیمت مبلمان اثر میگذارد، تعداد نفرات در هر ست مبلمان است و همانظور که میدانید، هرچه این تعداد نفرات بیشتر باشد، قیمت مبلمان نیز بالاتر می‌رود. اگر شما مبلی را به طور خاص سفارش دهید و یا رویه کوبی خاصی را مد نظر داشته باشید، باعث بالا رفتن قیمت آن می‌شود که معمولا خیلی از افراد فاقد توانایی خرید آن هستند .

به همین دلیل است که اکثرا به سراغ مدل هایی شبیه آن می‌روند، بطور مثال مبلمانی که از طرح چستر در لمسه ها و ساختار مبل استفاده شده است گران تر از همان مبلمان در طرح ساده می باشد یا مبلمانی که رویه کوبی خاصی ندارد است.

عوامل موثر بر قیمت مبلمان

هزینه های غیر مستقیم به هزینه هایی گفته می‌شود که به طور کلی بر روی کل شرکتی که آن مبلمان را تولید میکند اثر گذار است. هزینه هایی مثل خدمات پس از فروش، گارانتی، مجموعه تولیدی و حتی استهلاک! این هزینه ها ممکن است که گاهی ثابت و گاهی نیز متغیر باشند.

با انواع پارچه های مبلی آشنا شوید !

نحوه‌ی قیمت گذاری ست مبلمان

محاسبه‌ی قیمت هر واحد مبلمان، شبیه به هم است و آن را به سه دسته تقسیم میکنند:

  • مبل تک نفره = 1 واحد
  • مبل دونفره = 1.5 واحد
  • مبل سه نفره = 2 واحد

در حالت معمول هر ست مبلمان در قالب های نیم ست ، هفت نفره و هشت نفره می‌باشد. این نوع واحد برای اکثر مبلمان کاربرد دارد ولی گاهی ممکن است در صورتی که شما نخواهید ست کامل مبلمان را خریداری کنید فروشنده به هزینه مقداری را اضافه کند.

هزینه در تولیدی ها

مثل اکثر وسیله ها، قیمت مبلمان نیز در تولید کننده ها کمتر از نمایشگاه های مبلمان می‌شود، دلیل آن هم حذف واسطه و عرضه‌ی مستقیم کاملا است. نکته‌ی قابل توجه این است که وقتی شما یک مبلمان را به طور مستقیم از تولیدی تهیه میکنید می‌توانید خیلی راحت اطلاعات زیادی درمورد مواد مورد استفاده در مبلمان و متریال آن، از فروشنده دریافت کنید.

به همین دلیل است که امکان نارضایتی شما کمتر خواهد بود، زیرا فروشنده به راحتی می‌تواند شما را درمورد جنبه ها و ویژگی های مبل و متریال آشنا کند و شما بعد از اینکه اطلاعات کافی را به دست آوردید می‌توانید دست به خرید بزنید.

قیمت مبلمان به چه عواملی بستگی دارد

به طور مثال اگر اسفنج به کار رفته در مبلمان از جنس مرغوب باشد، شما با سوال پرسیدن از قیمت و کیفیت آن مطلع شوید. یا فوم هایی که در نشیمن مبلمان به کار می‌روند و انواع مختلفی دارند و شما می توانید با انواع فوم در این مقاله آشنا شوید، نیز میتوانند روی قیمت مبلمان اثر بگذارند حال اینکه قیمت فوم سرد نسبت به فوم گرم بیشتر است و ماندگاری بیشتری نیز دارد. هرچه پارچه‌ی رویه‌ی مبل با کیفیت تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

نتیجه گیری :

همانطور که درباره نحوه‌ی قیمت گذاری مبلمان گفته شد علاوه بر متریالی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، دستمزد نیروی انسانی و وسایل تولیدی در قیمت تمام شده‌ی مبلمان بسیار موثر هستند. حال اگر شما به دنبال مبل ارزان قیمت هستید باید بدانید که با توجه به قیمت، عمر مبلمان ممکن است کوتاه تر شود بطور مثال هزینه‌ای که شما برای خرید مبلمان چستر می‌کنید، خیال شما را از بابت طول عمر و کیفیت آن راحت می‌کند. پس حواستان باشد که در ساخت مبل های ارزان قیمت از متریال با کیفیت استفاده نشده و همین امر سبب کاهش طول عمر این نوع مبلمان میشود.